AKHIRNYA... ACCORDION WALLET

Saturday, March 26, 2016
Meh saya show off sikit purse yang dah berusia ni.  Bukan branded pun.. Saya ni lebih suka membeli benda yang dirasakan praktikal berbanding brand... Selagi tak reput, memang saya akan terus guna.  Suami dah berkali² suruh saya tukar... Hahaha.... Sampailah di tahap ini...

Rupa luar.. Ehh.. Ok lagi ni... (hehehehe...)

Eerrr... Lama jugak saya bertahan dengan keadaan ni tau... heheeheh... 
 Nak tau kenapa saya tak nak beli wallet baru?  Haaaaa... mestilah sebab saya nak jahit sendiri.  Saya kan dah kata, kalau boleh semua benda nak jahit sendiri.. Sebenarnya dah lama pun saya jahit wallet baru TAPI... saya amat kecewa dengan hasilnya.  Dahlah ini projek jahit yang paling susah sekali... Masa buat ni pulak, saya tengah struggling dengan Kina Kitchen.  Time tu toksah cakapla tahap stress saya tu level apetah.  Tapi saya nekad  & berjaya jugak 'hampir' siapkannya selepas berjaga malam...
Frust... Combination fabrik tak cantikk... Uwwaaaaa... 

Mostly part ni... (Uuwwaaa lagikkk...)... Saya gunakan kain couldroy.. which is kesilapan besar sebab kain tu jenis tebal & bukan spesis boleh dilipat... Rasa nak guling² frust sebab dah hampir siap baru tau kesilapan² tu... UUwwaaaaa lagikk...

Akibat terlalu kecewa & dah declare yang projek ni adalah gagal!.. Saya biarkan aje Accordion wallet saya ni tersadai tepi mesin tu selama 4 bulan!  Padahal just jahit part ni.. siap!!  Tapi jiwa yang luka memang sukar untuk sembuh... huhuhu... Merajuk jappp...
Tapi lepas wallet lama ku terburai dengan dasyatnya... Saya cekalkan hati... Saya sambung jahit.... 
Tadaaa... Jangan tak percaya.. walaupun ada cacatnya.. Saya kini selesa dengan purse baru .. Terubat sikit luka sebab bila saya siapkan bahagian berpin tu.. Saya boleh tutup zip sepenuhnya.  Kalau sebelum ni zip tu seolah² tak boleh ditutup sebab tersangkut teruk.  Wallet ni jugak agak besar jadi nak slot kad ke, duit ke apa ke memang mudah sangat.  Takat handphone memang selamba je boleh masuk... 

Maka... saya pun buang purse lama yang memang dah lama layak di jadikan tukun tu... the end!

P/s :  Kalau nak cari tutorial nya boleh cari Accordion wallet ye.  Tutorial yang saya guna ni web Indonesia, memang susah sangat nak faham sampai kena translate ke English pulak.. tu pon kami berdua main belasah aje... hahaha... Seb baikla Somi ku terre bab² sambung menyambung ni... Jadi memang diala kena tolong pk macam mana sambung benda alah ni... Bininya ni memang jahit berdasarkan arahan aje... (tapi serious.. susah wooo yang ni, mostly part zip tu.. maklumlah amatur...).. 






0 comments:

Post a Comment