SIARAN ULANGAN LAGI

Wednesday, October 1, 2014
Baby dah pun selamat dicucuk tadi.. Dah 2 bulan pun baby gemoks Mama.. berat pun dah 5.5kg.  Masa di KKIA Gombak Setia tadi hujan turun dengan lebat.  Terus cancel plan nak survey 'sesuatu'... Ni hari kedua percubaan mencari barang ni gagal.  Sedih.. Semalam ke Mid Valley.. Dekat satu Mid Valley di pusing, rupanya barang tu dah takde dijual kat sana.  Then kami rush ke Bangsar Village... unexpectedly kedainya ditutup pula!! Aduhhh. hampa dan kecewa sungguh.  Hari ni ingat nak teruskan missi pencarian, tapi sekali lagi tergendala... selain dari faktor hujan... kena ambilkira jalan yang bakal jam & banjir kilat!!  Kang tak pasal² tersangkut dalam banjir pula... 

Kat bawah ni antara makanan yang saya buat selepas dah berbaby, habis dah kisah makanan bulan puasa...  Cukup 2 minggu lepas bersalin saya balik ke rumah (sempat sehari di Jengka dengan baby & beberapa hari di rumah Mak Mertua.. kebanyakkannya di hospital).  Biasanya selepas 2 minggu saya dah mula ke dapur.. tapi takde lah buat kerja berat sangat, mana yang mampu ajelah.  Kebanyakan kerja suami yg buatkan.. tapi bab masak, dia memang fail, jadi saya tetap in charge... :P.. Tak sangguple nak suruh dia bungkus makanan hari², bosan makan makanan bungkus ni.


Mee kari.. bahan² yang simple aje.. saya suka gunakan pasta (vermicelli - pasta yang halus sedikit) sebagai ganti mee nya.  Kebetulan petangnya sepupu Suami dari Kemaman nak datang jenguk baby.. Dapatlah hidang mee kari kat tetamu...

Nasi campur.. Kari daging & sayur².. Masa ni Suami balik lambat, jadi saya makan dulu.. tu yg tak hidang, makan taruh atas saja.. :)

Cream Puff buat lagi sekali.. kali ni saya buat comel² aje saiznya.. 

Pizza  yang saya buat ni banyak.. bakinya saya simpan dalam peti.  Saya wrapkan aje pizza tu dengan wrapping cling sebab saiznya amat besar, takde bekas nak simpan pun.  Masuk peti & pasti akan habis untuk sarapan atau lunch esoknya.  

Baked Mac & Cheese  saya rebus 2 cups makaroni.. Habis dimakan oleh anak².. Saya buat ni sebab si Misha asyik susah nak makan je.. Bila teringat fasal Mac & cheese ni, terus saya buat coz dia memang hantu pasta & cheese!  2 hari tu dia dok ulang makan Mac & Cheese ni, puashati Mama!
Ni je kot gambar makanan ulangan yang ada.  Most of the times saya tak ambil gambar pun.  Tapi mana yang dah terambil gambarnya, elok saya tepek aje kat sini.. Biarlah menu ulangan pun kan.. kot² la boleh bagi idea dekat orang lain juga.. :)



0 comments:

Post a Comment