POTATO FRITTERS

Monday, October 13, 2014
Bukan main glamer potato fritters or cucur kentang ni sekarang.  Since saya memang suka sangat potato, bolehlah try.  Caranya hampir sama dengan buat hashbrown juga.  Kebetulan Abang datang ke rumah, bolehlah jamu tetamu sekali.  

Sagatan 3 biji kentang (saya gunakan food processor aje).. telur 1 biji, tepung jagung 4 sudu besar, 3 sudu besar tepung gandung, lada sulah & garam gula (saya gunakan lada hitam & sedap rasa).

Saya buat juga cekodok... ni belum ditambah tepung.  Lenyetan pisng, gula, secubit garam & sedikit soda bikarbonat. 

Sedang menggoreng potato fritters..
Ini aje gambar yang ada.  Okaylah tu kan... lagipun banyak orang dah share resepi ni.  Jadi kami berdinner dengan cucur kentang & cekodok pisang ajelah semalam.. :)


4 comments:

{ Aisy Nasiha } at: October 13, 2014 at 5:51 PM said...

Wah.. dinner kina mkn ni je? Ai.. kurus la gtu.. hihi.. kami sejak nazif makin suka makan ni, kena ada makanan berat, kalau tak nazif akan minta nasi.. kelakar pula. Padahal xia makan sikit tumpahnya banyak..

Nak cuba buat fritters ni utk minum petang la

{ Unknown } at: October 14, 2014 at 5:05 PM said...

Mcm senang je nak buat.. tapi MALAS..

{ Kina } at: October 21, 2014 at 10:49 AM said...

Rajin Aisy buat minum petang ye.. Kalau saya, jadi dinner terus.. :p

{ Kina } at: October 21, 2014 at 10:51 AM said...

Nak start buat mmg terasa mlsnya tu k.sham.. Sy ni pon ada mood juga bila nak msk ni

Post a Comment